Tarr Béla Londoni férfiját méltatja a brit Sight

Film

 

"Először úgy tűnhet, mintha Tarr Béla legutóbbi filmje az eddigiek közül a legkonvencionálisabb lenne, de a magyar rendező valójában nem enyhített meg nem alkuvó világszemléletén" - e szavakkal köszönti Michael Brooke Tarr magyar-francia-német koprodukcióban készült alkotását a Brit Filmintézet filmművészeti folyóiratának napokban megjelent, januári keltezésű számában.

 
Michael Brooke üdvözli Tarr filmstílusát, amely a népszerű irányzatok felé mutató legkisebb engedményeket is elutasítja. A Sight&Sound kritikusa szerint ez az alkotói magatartás már önmagában ünneplésre ad okot. Brooke a tanulmányában arra is kitér, hogy Tarr filmjei a modern filmművészetet a legmeglepőbb nyitójelenetekkel gazdagították - ezt az utat A londoni férfi folytatja.
 
A rendezés mellett Brooke méltatja Fred Kelemen ezüstös fekete-fehér képeit, a világítás virtuozitását és a lélegzetelállító kompozíciókat.