(MTI) - Bolyáki Attila a szervezők képviseletében elmondta: napjainkra már szinte minden nagyobb önkormányzat elkészíttette a saját településéről szóló, rendszerint nagyobb lélegzetű filmjeit, ám közülük ritka az olyan, amely az interneten is terjeszthető lenne.
A most másodszor meghirdetett verseny résztvevőinek viszont mindössze 90 másodpercben kell bemutatniuk, miért lenne érdemes turistaként az adott településre ellátogatni.
A webfilm műfajáról szólva külön kiemelte, hogy ezeknek a filmeknek éppen a rövid terjedelmük miatt gyorsnak és pörgősnek kell lenniük ahhoz, hogy egyszerre mutassanak be a lehető legtöbb dolgot a településről, ugyanakkor keltsék is fel az érdeklődők figyelmét.
A versenyzőknek augusztus 16-ig kell leadniuk a filmeket, amelyeket azt követően szakmai zsűri fog elbírálni, tagjai Havasi János, az MTV főszerkesztője, Bódis Gábor, a Duna TV tájékoztatási igazgatója és Szabó László Zsolt, az ECHO TV vezérigazgatója .
A filmeket az adott településeken kell leforgatni, ahol a szervezők szállást biztosítanak a filmeseknek.
A győztes alkotások utóbb több közösségi portálra - így például a You Tube-ra - és persze az érintett települések honlapjaira is felkerülnek. A szervezők a legjobb filmekért összesen 1,1 millió forintot ajánlottak fel, de különdíjakat alapítottak az érintett önkormányzatok is.