A Képek ideje fesztivál 2002-ben jött létre az ARTE kulturális televíziócsatorna és a franciaországi Ferme du Buisson kortárs művészeti központ kezdeményezésére.
A Trafó a kezdeményezés egyik alappillére, ahol idén már harmadik alkalommal találkozhat a közönség a színpadi és képi művészet kereszteződésével kísérletező művekkel. A széles spektrummal rendelkező program jelentősen merít a képzőművészet, a videó- és digitális technikák eredményeiből, ami egyben azt is eredményezi, hogy az előadó-művészetek számára teljesen új utakat tár fel. Az események műfaja is eltérő: színház, tánc, opera, filmvetítés, installáció, koncert, kiállítás, térspecifikus események, cirkusz - avagy ezek ötvözete, de minden bemutatónak szerves része a mozgókép.
Emellett a fiatal szakmabeliek lehetőséget kapnak tapasztalatszerzésre egy meghatározott idejű, konkrét térben zajló, adott költségvetésű előadás létrehozására, és annak közönség előtti megmérettetésére.
A rendezvény a tavalyi évhez hasonlóan a Művész mozi filmvetítési sorozatával indul, ebben két angol és egy japán táncfilm is helyet kap. Thierry De Mey One flat thing, reproduced időzített bombaként robbant fel műfaji és térbeli kereteket egyaránt, hogy egy radikálisan új és merész koncepció alapján rendezze újra össze egy darabjaira hullott világ elemeit. A kísérletező kedvéről és szakmai felkészültségéről méltán híres William Forsythe ezúttal sem okoz csalódást azoknak, akik hisznek a művészet valóságformáló és -teremtő erejében. Saburo Teshigawara legfőbb törekvése a "szépség új formájának" megtalálása Para-dice című munkájában. A küldetés nem céljában, sokkal inkább módjában különleges és újító, hiszen a koreográfus ideálját valahol a képzőművészetek, a zene és a tánc ötvözésében képzeli. Így jön létre Teshigawara csak rá jellemző, sajátos forma- és gondolatvilága, melynek kulcsfontosságú eleme a határokat nem ismerő művészi szabadság és kreativitás, illetve a tökéletes iránti olthatatlan vonzalom. A harmadik darab főszereplője Russell Maliphant. A kortárs brit táncélet egyik legkiemelkedőbb alakja, a film szó szoros értelmében tekint vissza térben és időben, több mint egy évtized munkájára.