A Titanic vendége volt Stéphane Malandrin

Film

A bizarr című A fejetlen ember keze egy fiatal műugrónő története, aki egyik versenyén rosszul ugrik és annyira beüti a fejét, hogy 15 napra kómába esik. Mikor magához tér, különös dolgok történnek vele: nem találja bátyját, akinek rendkívül rossz a viszonya apjukkal, így felmerül, hogy esetleg neki is köze lehet az eltűnéséhez. Felbukkan továbbá két agresszív figura, akik közül az egyiknek hiányzik a keze... 

A fejetlen ember kezét Stéphane Malandrin bátyjával, Guillaume-mal közösen írta és rendezte, aki azonban  családos ember lévén nem tudott eljönni hazánkba. A munkamegosztás úgy alakult köztük, hogy mivel Stéphane filozófiát végzett, főként ő írta a forgatókönyvet, a filmet tanult Guillaume pedig a rendezéshez kapcsolódó gyakorlati munkákat végezte. 

A pszichoanalitikus szálakat is mozgató film ötletét a műben is megjelenő bazilika, a Brüsszeli Szent Szív Székesegyház (más néven a Koekelbergi Bazilika) adta, amely az ötödik legnagyobb templom a világon. Ebből kiindulva akartak a fivérek filmet készíteni, és ez rögtön meghatározta a műfajt is, hiszen egy ilyen helyen vígjáték nemigen játszódhat, így maradt a thriller. S mivel mindketten nagy rajongói Hitchcocknak, főleg a Szédülés című művének, az ő alkotásuk is egy hitchcocki thriller lett, melyben a magasság is igen nagy szerepet kap. 

Stéphane Malandrin azt is elmondta filmje sajtóvetítése után, hogy a négy síkon játszódó történetben (a filmben nemcsak múlt és jelen, de képzelet és valóság is keveredik) azt is meg akarták mutatni, hogy a szeretet, illetve a valamihez (például a sporthoz) kapcsolódó szenvedély romboló erejű is lehet. 

A fejetlen ember kezét április 2-án, 18.30-tól az Örökmozgóban, április 4-én, 16.30-tól pedig a Kinóban nézhetjük meg, sőt, a csütörtöki vetítés után Stéphane Malandrinnal is találkozhatunk.