Tony Kaye újradefiniálja a thriller műfaját

Film

Mint azt már hírül adtuk, 1998-ban igen nagy botrányok övezték az Edward Norton főszereplésével készült Amerikai história X-et, Tony Kaye ugyanis több oldalas hirdetéseket jelentetett meg a legkülönfélébb újságokban, amikben azzal vádolta meg a mozit gyártó stúdiót, a New Line Cinema-t, hogy "el lett nyomva a forgatás során". Többször tehetségtelennek nyilvánította az ezért a szerepért 1999-ben Oscarra nominált Norton-t, illetve megpróbálta elérni azt, hogy az amerikai rendezők szövetsége a produkciót nyilvánítsa Alan Smithee filmmé (ez a rendezői név akkor tűnik fel, ha az eredeti rendező valamilyen ok miatt nem akarja a nevét adni a filmhez).

A történethez hozzá tartozik, hogy a mozit végül Edward Norton segítségével vágták meg. A rendező a saját kópiáját nem adta le időben ezért a Norton féle változat került bemutatásra.

Tony Kaye úgylátszik félretette sértődöttségét és a filmipar is megbocsátott neki. A közeljövőben ugyanis két produkció is várható az angol rendezőtől. A szinopszis szerint a természetfelettivel kacérkodó Reaper, egy privát kopóról, Virgil-ről mesél, akinél egy nap megjelenik egy csodaszép hölgy, Delia. Reaper elkezd dolgozni a misztikus teremtésnek, és egy olyan világot ismer meg általa, amelyben elmosódnak a határok jó és rossz, élet és halál közt. A valószínűtlen utazása során, főhősünk arra is választ kap, hogy mi történt a lányával.

Kaye ezután egy nem kevésbé misztikus történetbe, a Paranoia-ba vág bele, amely egy vezető hirdetési ügynökség főnökéről szól, aki pénteken bemegy az irodájába, miközben kiderül, hogy vasárnap van. A dolgot tovább bonyolítja, hogy egy gyilkosság elkövetésével is megvádolják. "Hová tűnt a péntek és a szombat?" - ezt próbálja meg kideríteni főhősnőnk többek közt azokból a tárgyakból, amit a táskájában talál.