1990-ben, a Robert Dahl gyermekkönyve alapján született Boszorkányok is ékesen példázta Nicolas Roeg vonzódását a még a mesében is ott lappangó abnormalitáshoz. Azokhoz a históriákhoz, amelyekben nemcsak, hogy nem szerepel a "boldogan éltek, amíg meg nem haltak" szentencia, hanem még az oly kegyetlen metódust is, mint amilyen az egérré változtatás, megfejelik azzal, hogy aki nem eléggé óvatos, annak egér-farka bánja.
A Jim Henson kreálta, rágcsáló perspektívából óriásira növesztett szürreális világ, Anjelica Huston (Miss Ernst) kamerára szegeződő, fenyegető pillantása, az idővel folytatott versenyfutás kényszerítő ereje, a gyermekek számára addig szokatlan, olykor rémisztő szemszögből ábrázolta jó 16 évvel a filmvászonra álmodott mesevilágot.
Feltehetően hasonlóan látványos változatra számíthatunk Guillermo Del Toro-tól is, két okból: elég csak megnézni a rendező El Laberinto del Fauno című produkciójának barokkos előzetesét, illetve elolvasni a Del Toro azon nyilatkozatát, melyben többek közt arról beszél, hogy "igencsak dizájnos" remakere készül.
A film producere a legutóbb a Harry Potter és az azkabani fogollyal jeleskedő Alfonso Cuarón lesz, aki jelenleg a Children of Men című sci-fi utómunkálatait végzi.
Pár mondatban a Boszorkányok történetéről: Angliában létezik egy különös társaság, amely a gyermekek biztonságának védelmét hivatott szolgálni. Luke egy véletlen folytán azonban megtudja, hogy a tisztes társaság tagjai valójában egytől egyig boszorkányok és a vezetőjük nem más, mint Miss Ernst, a Főboszorkány, akinek az a szörnyű terve, hogy megszabaduljon az országban élő összes kisgyermektől, méghozzá úgy, hogy egy varázsital segítségével rágcsálókká változtatja őket. Luke elhatározza, hogy keresztülhúzza Miss Ernst ördögi számítását, s bár a gonosz boszorkány kisegérré változtatja, a kisfiú, pontosabban a kisegér a nagymamája segítségével titkos tervet sző...
Egyébként Hollywoodban tervbe van véve az 1973-ban készült, velencei sikátorokban játszódó, Ne nézz vissza! című Roeg mozi újrafeldolgozása is.