Digitális filmforgalmazás
Lévai Balázs a VOD technika és az elektronikus könyv (e-book) közötti párhuzamról kérdezte Bognár Pétert, vagyis, hogy milyen lehetőségek előtt áll a digitális filmforgalmazás. A Budapest Film Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a filmszakmai bevételek egyre nagyobb része keletkezik otthon. 18 százalék a mozikban, 40 százalék a videóforgalmazásból, 40 pedig televíziózásból, és a maradék a VOD által. A kezdeményezés célja az otthonokban eladni a filmeket. Kölcsönzés esetén ún. streamingeléssel nézheti meg 48 órán át az adott művet 750 ft-ért, megvásárlás esetén pedig letöltheti saját gépére és kiírhatja cd-re 1590 ft-ért. A Budapest Film elsősorban a saját maga által forgalmazott filmeket teszi elérhetővé ily módon egyelőre itthon, de a jövő évi célkitűzés egész Kelet-Európa ellátása ezzel a szolgáltatással.
A mozi, mint templom
Török Ferenc kifejtette, hogy minél többen látják a filmet, annál jobb, majd a jogtisztaság vizeire átevezve megosztotta azt az útiélményét a közönséggel, amikor egy külföldi bemutató alkalmával a város feketepiacán megtalálták saját filmjeiket. Hozzátette: a mozit félti, maradjon meg ez a templom. A produceri nézőpontot Durst György képviselte - tájékoztat a Budapest Film közleménye. Véleménye szerint olyan filmterveket kell keresni, amelyek ezen a területen működő, nézhető filmek sajátos formáját próbálják megtalálni.
Celluloid kópia vs. bitek
Durst György a celluloid mellett tette le a voksát: "a filmnek szaga van", ám elismerte, hogy ez a nyersanyag nagyon költséges - szerinte az alkotók olyan technikát válasszanak, amilyen mondanivalójuk van. Papp Bojána a dokumentumfilmek kapcsán megjegyezte - áll a közleményben -, speciális helyzetben vannak filmforgalmazás szempontjából: a kópiát nem engedhetik meg maguknak. A nagyjátékfilm tekintetében Török Ferenc bizalmi kérdésről beszélt: ha nincs celluloid, nem bízik benne, hogy megmarad a film, egy negatívnak kell lennie, a minőségi kérdésről nem is beszélve - hosszú távon mégis ki kell iktatni, tette hozzá. Mundruczó Kornél is a dogmatikusokhoz húz, jobban hisz a kémiában és a minőségi különbségben. Véleménye szerint át fog kerülni az elitkultúrába a celluloid, a digitális anyagokból tömegtermelés lesz. A celluloidnak az időhöz van közvetlen köze, a digitális hordozók csak utánozzák ezt.
A tervek szerint a Nemzeti Filmarchívum anyaga is felkerül az oldalra, így ha valaki egy régi Jancsó Miklós filmet szeretne megnézni, egy klikkeléssel letöltheti majd.