A Zongoralecke rendezőnője marad a kosztümös filmeknél

Film

Abbie Cornish a Candy című filmben

Jane Campion az 1993-as Zongoralecke, majd a három évre rá készült Egy hölgy arcképe után szinte teljesen eltűnt a hazai mozibajárók elől. Ugyan a Szentek és álszentek című, botrányoktól övezett moziját el lehetett kapni valamelyik magyar csatornán, de a négy éve készült Nyílt sebet - amire elsősorban azért figyeltek a tengerentúlon, mert ebben mutatta meg magából a legtöbbet a -90-es évek egyik legfelkapottabb színésznője, az angyalarcú Meg Ryan - csak a tékákból lehet kölcsönözni.

Négy éve a nagyjátékfilmeket hanyagoló új-zélandi rendezőnő miután leforgatott egy részt a 8, majd a To Each His Cinema című alkotásokhoz, végre ismét megmutatja, hogy ki tud ő tölteni akár 120 perces játékidőt is. Relatíve nem is lesz olyan nehéz dolga, hiszen az 53 éves Campion ha valamihez nagyon ért, akkor azok a kosztümös drámák. A Bright Star az angol romantikus költészet egyik legjelentősebb alakjának, John Keats-nek és szerelmének, Fanny Brawne-nak állít emléket.

A The Hollywood Reporter jelentése szerint Campion már meg is találta Keats Fannyját a Cigánykerékben, a Candy-ben és a Bor, mámor, Provence-ban feltűnt Abbie Cornish személyében, akit legközelebb szintén egy kosztümös darabban, Shekhar Kapur Elizabeth című '98-as filmjének a folytatásában, a The Golden Age-ben láthatunk, amit aztán A fiúk nem sírnak rendezőnőjének új alkotása, a Stop Loss követ.

A Bright Star egyébként annak a Keats-versnek az első szavai, amit sokáig a költő utolsó versének hittek.