A boldogság sosem jár egyedül című film forgalmazásával milyen nagyságrendű bevételhez jutott az MTVA?
Egy héttel a bemutató után még nincsenek végleges adatok, de az már bizonyos, hogy az első hét alatt a moziforgalmazás költségei megtérültek.
 
Hány film forgalmazását vállalnák még ebben az évben?
Januárra tervezzük az új bemutatót, a terveink szerint évente 6-8 filmet mutatunk be a jövő évtől a mozikban is.
 
 

Mi indokolta, hogy az MTVA belépjen erre a piaci területre?

Az MTVA a lehető legtöbb platformon, a legkülönbözőbb összetételű közösségek számára is könnyen érthető és elérhető, erőszakmentes tartalmakat szolgáltat. Ennek megfelelően a közmédia egyre több csatornán találja meg a kapcsolatot a közönséggel, és egyre inkább valóra válik, hogy a közmédia inkább közösségi média. A nemzetközi filmvásárokon az MTVA elsősorban a család minden tagjának szóló, minőségi mozgóképeket, tartalmas, a hétköznapi embereknek értékes mondanivalóval rendelkező alkotásokat keres. A kedvező ár-érték arány miatt sokszor érdemes a DVD-kiadás miatt a moziforgalmazási jogot is megvásárolni, ezt a lehetőséget ismerte és használta fel most a közmédia Filmbeszerzési Igazgatósága.
 
Milyen szempontok mentén válogatnak a filmek közül?
A filmeket a 4 televíziós csatorna igényeinek megfelelően válogatjuk. A csatornák egyre markánsabban megkülönböztethető, egyedi arculata és stílusbeli különbsége lehetőséget ad arra, hogy a filmkínálatból széles skálán válogassunk, így a családi, romantikus vígjátékok mellett értékes dokumentumfilmek, filmdrámák, fesztivál-nyertes filmek is szerepelnek majd kínálatunkban.
 
Magyar filmek forgalmazási jogára is igényt tartanak?
A közmédia Európában gyártott mozifilmek forgalmazását kezdte meg, ennek megfelelően előfordulhat magyar alkotás is a kínálatban, ha a fentebb részletezett alapkoncepcióba beleillik. Mivel az MTVA üzletága frissen indult, ilyen jellegű megkeresés nem érkezett még a Filmbeszerzési Igazgatósághoz.
 
 
(Fotó: Kultúra.hu)