A képek dialektikája című tárlathoz kapcsolódó sorozatban a magyar művészfilm egy sor kiemelkedő alkotását mutatják be. Az első, szerdai online vetítésen rögtön két legendás munkát, Xantus János Eszkimó asszony fázik című 1983-ban forgatott filmjét és az Eperjes Károly főszereplésével készített Meteót, Mész András 1990-es rendezését.
A sorozat október második felében az intézetben folytatódik három ingyenes helyszíni vetítéssel: Zolnay Pál Fotográfia (1972) című dokumentarista játékfilmjével a műfaj filozófiája kerül előtérbe, a magyar avantgárd atyjaként számon tartott Erdély Miklós Álommásolatok című 1977-es alkotása pedig az álom, a valóság és a művészet kapcsolódási pontjait vizsgálja.
A sorozatot Szomjas György 1992-es kultfilmje, a Roncsfilm zárja, amelyet a kelet-európai filmművészet egyik legfontosabb fórumán, a november 3-án kezdődő Cottbus-i Filmfesztiválon is vetítenek.
A CHB az EMoP hivatalos programjaként rendezett fotókiállításán az 1970-es évektől az ezredfordulóig mutatja be a fotóalapú- és fotóművészeti trendek alakulását a magyar képzőművészetben. A budapesti Ludwig Múzeum gyűjteményéből összeállított tárlaton csaknem harminc művész, köztük Hajas Tibor, Lakner László, Nagy Kriszta, Pinczehelyi Sándor, Tolvaly Ernő, Tót Endre és Ujj Zsuzsi munkáit mutatják be a berlini közönségnek.
Az EMoP európai nagyvárosok fotóművészeti fesztiváljainak hálózata, 2004-ben hozták létre Berlin, Párizs és Bécs kezdeményezésére. A német fővárosban az idei fotóhónapon száz helyszínen ötszáz alkotó mutatkozik be. A CHB a fesztivál visszatérő résztvevője.
Nyitókép: jelenet a Roncsfilmből