A srácok azért döntöttek ezen koncepció mellett, mert szerették volna, hogy az elmúlt évek kemény munkájával megszületett dalok külön-külön is több figyelmet kapjanak. Ahogy a frontember, Zentai Márk fogalmaz:
„Mindig is sajnáltuk, amikor jó dalok eltűntek egy nagyobb anyagon, és alig kaphattak figyelmet, egyszerűen matematikai okokból. Így, hogy mindegyik teljes szám külön jelent meg, kicsit részletesebben elmerülhettek bennük a rajongók, több idő és tér volt megbarátkozni velük. Az is izgalmas volt, ahogy dalról dalra egyre teljesebbé vált a kép, mégis egyértelműen hiányos volt még. Az átkötőkkel, intrókkal, outrókkal érik össze az egész, és egyfajta feszültség is feloldódik most az In The Golden Hour megjelenésével.”
A Mörk eddig öt single-lel jelentkezett (Like A Bird, If Our Love, Going Too Far, All Alone, Baby), amelyből kettő videóklipet is kapott. Ráadásul a korábbi anyagoktól eltérően most két neves külföldi közreműködő, a dél-londoni rapper, Brother Portrait és a japán dzsessztrombitás, Takuya Kuroda is hallható rajta, akik tovább színesítik az egyébként is stílusokban, hangszerekben gazdag hangzást. És ha már hangszerek: mint a puzzle utolsó darabja, úgy került a lemezen helyére a szitár-gitár, ami egy teljesen új ízt hozott magával. A Mörk egyébként rengeteg témát jár körbe, a szeretet bármely formájától kezdve a valós problémákkal való szembenézés szükségszerűségén át egészen a radikális new-age gondolkodással szembeni kritikáig.
Az In The Golden Hour a hallgatókat a korábbiakhoz képest jóval egységesebb zenei megoldásokkal vezeti végig a sokszínű tematikákon. A dalok ráadásul élőben is remekül megállják a helyüket – legalábbis ezt bizonyította múlt heti nagy sikerű, telt házas müpás lemezbemutató koncertjük. Az album egyelőre digitális formában érhető el, de hamarosan vinilen is megvásárolható lesz.
Kiemelt kép: Sinco