34. Tokaji Írótábor

Irodalom

Érték és befogadás: Bartók Béla, 1956, Irodalmi nevelés: e három kérdéssel kíván foglalkozni 2006-ban a 34. Tokaji Írótábor, szellemi hátteret adva Bartók Béla életműve és a bartóki modell értelmezésének, illetve 1956-os forradalom és szabadságharc egyetemes hatásának. Emellett elemezni kívánja a bölcsőtől a koporsóig tartó irodalmi, művészeti nevelés, önművelés valamint az irodalomismeret, az értelmiségivé válás felelősségét és jelenlegi állapotát ? írják a tábor szervezői.

?A történelemről való gondolkodás, a művészetek, az irodalom ismerete, az anyanyelv használata meghatározó az egészséges emberi személyiség kialakulásában, létezésében s ily módon a társadalom egészének működésében is. A XX. század második felében a hagyományos humán műveltségnek számos kihívással kell és kellett szembenéznie, s ez a mérkőzés az új évezredben is folytatódik. Helyzetkép és tendenciák: van-e esélye az értékelvű műveltségnek, a művészeteknek a tömegkultúrával szemben??.

Tokaj honlapja