(MTI) - A titánok bukásának - mellyel Ken Follett a magyar olvasóktól kiérdemelte az Aranykönyv-díjat - folytatása a Winter of the World, a befejező rész pedig az Edge of Eternety címet viseli majd. A második kötet 1933-ban kezdődik Berlinben és 1944-ig, az első szovjet atombomba elkészültéig tart - mondta a walesi születésű író. A trilógia harmadik darabja a hidegháború korszakát öleli fel - tette hozzá.
Mire teljessé válik a trilógia, hét évi munka fekszik majd benne, és egymillió szó; a széria mintha a saját katedrálisa lenne - vetett számot újságírókkal folytatott beszélgetésén.
A katedrális és más nagysikerű regények szerzője nyolc éve járt legutóbb Budapesten, mostani rövid látogatására felesége - korábbi brit munkáspárti képviselő - és fia is elkísérte. Az író nagy örömmel vette át az Aranykönyv-díjat, amelyet májusban műveinek magyarországi kiadójának, a GABO-nak adott oda a szavazást szervező Libri könyváruház.
Földes Tamás, a kiadó vezetője rámutatott, hogy a GABO nagyon sok íróval dolgozik, de közülük is kiemelkedik Ken Follett. "Nagyon jó vele dolgozni és nagy sikereket hoz a kiadónak" - méltatta.
Egy szerzőnek még jobb, ha az olvasóktól kap ilyen díjat - fogalmazott Walitschek Csilla, a Libri kiadó vezetője, hozzátéve, hogy az Aranykönyv-díjat kereskedelmi célok nélkül, azzal a törekvéssel alapították két éve, hogy minél több embert vegyenek rá az olvasásra. "Ken Follett az eladásokat tekintve is vezette volna a toplistákat" - jegyezte meg Walitschek Csilla.
Az író úgy fogalmazott, külön örül, hogy A titánok bukásával érdemelte ki a magyar olvasók elismerését, mert a kötet igen "kockázatos" vállalkozás volt. Mint mondta, a történelem elsöprő erejét, valamint a modern kémkedést, a hátborzongató sztorikat akarta ötvözni egy kötetben. Korábban szétválasztotta ezeket a jellegzetességeket és külön műveket fűzött föl rájuk. "A magyar fordítás olvasói szerint azonban bevált" a törekvése - jegyezte meg a szerző.
Írói módszereiről szólva Ken Follett elárulta, hogy sokszor izgalmas, érdekes vagy éppen furcsa hírek és filmek keltik fel figyelmét, ezeket gondolja tovább, hogy "mi történhetett előtte és utána". Sok időt szentel az anyaggyűjtésnek, akár három évbe is telhet, mire elkészül nagy ívű történelmi regényeivel, mint amilyen A katedrális. Rövidebb regényeivel "már" két év alatt is megvan.
A fél- vagy egy évig tartó kutatómunka után megszületik a történet egy 40 oldalas váza, ezt megmutatja szerkesztőjének, ügynökének, illetve szakértőknek, tudósoknak. A visszajelzések után bontja ki a cselekményt, tölti meg élettel a történetet. Sikereinek kulcsa szerinte az, hogy alapvető dolgokról - szerelemről, csatákról, forradalmakról - ír, ezek a világ minden táján foglalkoztatják az embereket. Bár művei rendkívüli alapossággal készülnek, a szerző nem tanítani, hanem szórakoztatni akarja olvasóit. Ha olvasás közben tanulnak is, az csak jó - mondta. "Nagyon izgalmas ennyit tanulni a történelemről" - összegezte, elismerve, hogy manapság sokkal bonyolultabban látja a történelem egyes fejezeteit, mint pályája kezdetén, több mint 30 évvel ezelőtt.
A 62 éves szerző megjegyezte, hogy a mostani pénzügyi válságról népszerű könyvek készülhetnének, de ezeket nagyon nehéz megírni. Ő maga is próbálkozott ilyen kötettel, egy évig dolgozott rajta, majd eldobta. A gazdasági válságban "nincs autós üldözés, csak sok telefonálgatás, senkit sem lőnek le. Nehéz pénzügyi thrillert írni, nincs is elég belőle" - vélekedett.
"Én a képzeletben élek" - jegyezte meg. Építésznek például nem lenne alkalmas, mert - mint fogalmazott - az ő képzelete a történetekben él. Regényeinek filmfeldolgozásait élvezettel nézi, a forgatásokon azonban csak szemlélődik. "A filmipar nagyon bonyolult, nem mondom meg nekik, mit hogy csináljanak" - fogalmazott. Különösen elégedett volt A katedrális című bestsellerének sorozatbéli feldolgozásával, amelyet javarészt Magyarországon forgattak. A képernyőn megjelenő karakterei ugyan soha nem egyeznek a képzeletében élőkkel, de úgy gondolja, ha egy színész jól játszik, el tudja érni, hogy átalakuljon a szereplőkről alkotott kép. "Ha valami jó, azt gondolom magamban: hé, ezt én írtam! Ha viszont rossz, jöhet az 'ó, mit tettem?'" - jegyezte meg.
Bár rajong a történelemért, Ken Follett szívesen él a mai korban, a modern technológiával is tartja a lépést, két monitorral dolgozik, élvezi hogy az internet rögtön oda kalauzolja, amelyik helyszínről éppen ír. Nagy sikernek tartja az e-könyveket; viccesen megjegyezte, karácsonyra elektronikus könyvolvasót kért.