?Nekem személy szerint könnyebbség, hogy az érthető okokból legnagyobb társadalmi vitát kiváltott szerzők, Nyírő József, Szabó Dezső, valamint Wass Albert nem kötelezően tanítandók, bár a nevük különféle témaköröknél ott olvasható a példák között. Én jórészt más alkotók bemutatásával fogom kimeríteni a tanároknak szabad választást engedő kereteket, bár például Szabó Dezsőtől harminc éve tanítok szövegeket, és fakultáción valószínűleg a jelenlegi diákjaimmal is olvasni fogunk tőle? ? mondta el az interjúban. Hozzátette: túlzónak tartja azt a figyelmet, mely a NAT-ban a kulturális hagyományok átörökítésének szentel, és a kelleténél kevesebb irodalompedagógiai szempontot vesz figyelembe: például alig megfigyelhető az életkori jellemzők, vagy az életkörülmények jelentősége.
Innovatív megújulásra számított az Olvasástársaság elnöke
Irodalom
Kifejtette: - a hírekkel ellentétben - nem csupán tízszázaléknyi választási lehetőséget nyújt a NAT, mert a kötelezően tanítandó témákon belül is nyújt választási lehetőséget. ?Tapasztalatom szerint azok a pedagógusok és szülők is jobban örültek volna nagyobb tanári döntési szabadságnak, akik egyébként a megújított NAT-tal esztétikai, ideológiai, szellemi szempontból alapvetően egyetértenek.? Megjegyezte továbbá, többet várt volna a dokumentumtól, ?csekély a változás ahhoz képest, hogy innovatív megoldást reméltünk.?
(Forrás: HVG)
(Fotó: moderniskola.hu)