Poós Zoltán: Szivárvány Áruház című könyve indította el Magyarországon a kétezres évek elejének hatalmas erejű retróhullámát. Az első olyan kortárs irodalmi alkotásként jelentkezett, amely stílust teremtett, pontosabban: hozott vissza a hétköznapi fogyasztási- és tárgykultúrába rég elfeledett márkákat. A könyv sikerének és a retró újbóli divatba jöttének hatására ma már ismét fellelhetők a háztartásokban olyan kultikus darabok, mint a Tisza cipő vagy a Méta melegítő, az idelátogató külföldieket pedig magától értetődő módon kalauzoljuk a régi menzák ízvilágát megidéző éttermekbe, Meggymárkával leöblíteni a túróscsuszát.
A Szivárvány Áruház szövegeire a Filmmúzeum csatorna évekig tartó tévéműsorfolyamot szerkesztett, a kötet tárgyait pedig egy országjáró tárlat keretében is bemutatták.
A komoly közönségsikert aratott könyv eddig összesen négy kiadást ért meg, melynek anyagát a Collective Art kiadó 9 év után újra gondozásba vette. Az új kiadó teljesen átdolgozott, felújított szöveggel, összesen több mint 120 retró tárggyal és esszével jelenteti meg a könyvet, immár Állami Áruház címmel.A retró tárgy-fotók mellett nem hagyományos értelemben vett designtörténeti esszéket olvashatunk, hanem egy kortárs irodalmi műben kibontakozó történetet, szereplőkkel, sztorikkal, megelevenítve a délkelet-magyarországi kisfiú, Józsika 70-es évekbeli gyerek- és 80-as évekbeli kamaszkorát.
A Collective Art kiadó ragaszkodott a kiemelkedően szép kivitelezéshez, így az új címmel megjelenő könyv a minőségi szórakoztató irodalom polcán és a látványos, színes dizájnalbumok között egyaránt megállja a helyét. Az Állami Áruház igazi könyvkedvencnekígérkezik: nosztalgikus, humoros és nagyon szerethető.
A kötetet 2012. október 7-én, vasárnap délután 16 órától mutatja be Winkler Nóra és a szerző, Poós Zoltán a Design Heti WAMP Design Vásár második napján.
(Forrás, fotó: Sonntag Media Kommunikációs Elemző- és Tanácsadó Kft.)