Ebben a feladatban a könyvtárak szerepe egyre jobban felerősödik. Jelenleg a 14 év alatti gyerekek közül több mint 440 ezren aktív könyvtárhasználók, a cél pedig az, hogy ez a szám tovább növekedjen. Az én könyvtáram projekt többek között arra keresi a választ, hogy hogyan tudnak a könyvtárak még több óvodást és iskolást elérni, milyen új típusú ? tanulást támogató ? szolgáltatásokat érdemes bevezetniük, és ehhez a projekt milyen aktív segítséget tud nyújtani a könyvtáros szakembereknek.
A Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár együttműködő partnereivel 2017 februárjában indította Az én könyvtáram projektet, melyben szerepel az olvasásfejlesztés támogatása, a digitális írástudás közvetítése, a könyvtárhasználat és információkeresés fejlesztése, valamint a szövegértés támogatása, fejlesztése, különös tekintettel a digitális szövegértésre és az egyéni és közösségi tanulásra.
A kulturális területen hiánypótló alapkutatások és igényfelmérések mellett lehetőség nyílt új módszertan- és mintaprogramcsomagok kidolgozására is. A projekt keretében a legjobb gyakorlatok felkutatásával és integrálásával a könyvtárak 90, a köznevelés igényeihez igazodó képesség- és készségfejlesztő program kidolgozását vállalták fel. Ezek az olvasás megszerettetése, népszerűsítése mellett olyan területekhez kapcsolódnak, mint például a világhálón elérhető digitalizált közgyűjteményi tartalmak, a robotika, a programozás, az internet biztonságos használata.
A programok előtérbe helyezik az interaktív feladatmegoldásokat, az élménypedagógiát, a kooperáció örömét. Az elmúlt két évben országszerte több mint 3600 szakember vett részt a projekt rendezvényein és mintegy 2100 diák kapcsolódott be a könyvtári mintaprogramok kipróbálásába. A könyvtárosokat segíti, hogy a projekt keretében folyamatos ingyenes módszertani képzéseken vehetnek részt, melyek révén országosan 440 szakember jut új ismeretekhez.
A mintaprogramok elérhetők a www.azenkonyvtaram.hu oldalon.