Juhász Levente készíti a Budapest Park idei arculatát

Képző

A Budapest Park évről évre szinte a nulláról épül újra, ráadásul egy teljesen új, komoly üzenetet is közvetítő köntösben. Az idei arculatot a fiatal grafikus, Juhász Levente álmodta meg, központi témája pedig a belső utazás.

Bár ez véletlen, mégis tökéletesen reflektál a Budapest Park idei vadonatúj arculata mögötti gondolatiság a világban kialakult furcsa helyzetre. A szórakozóhely április 23-án indította volna el kilencedik szezonját, ez azonban az ismert okok miatt most várhatóan augusztus 16-án történhet meg.

Juhász Levente saját elmondása szerint tinédzserként rengeteg rajzfilmsorozatot nézett és ő maga is szívesen ragadott ceruzát – valahogy így jutott el oda, hogy a MOME animáció szakára jelentkezzen, ahol most éppen végzős. Emellett dolgozott a CUB animációs stúdióban, az Átjáró Másvárosba című sorozatban animátorként, majd később storyboard/animatik gyártóként. Nagyjából decemberben kezdett el közösen dolgozni Inemesit, illetve a Budapest Park művészeti vezetője, Rimóczi Imre útmutatása alapján, saját bevallása szerint a tervezéssel nagyságrendileg ugyanannyi időt töltöttek, mint a kivitelezéssel. 

„Igyekeztem egy olyan képi nyelvvel kommunikálni, ami egyszerre letisztult és pszichedelikus, kedves, mégis bizarr; kevés, mégis sok. A feketén és a fehéren kívül összesen 4 színnel és ezeknek átmeneteivel operáltam, a kompozíciókra pedig a szuprematista festmények és a post-internet illusztrációk rácsozott felosztása volt jellemző.”

Így született meg a 9. dimenzió világa, illetve ezzel párhuzamosan a belső utazás gondolatisága, ami a karantén alatt talán még aktuálisabb téma lett a közönség számára.