A művész jelenleg is a 2016-ban felújított Hódmezővásárhelyi Művésztelepen dolgozik, abban a műteremben, amit egykori mentoráról, Csikós András festőművészről neveztek el. Mindemellett a vásárhelyi Hód Úszó Sportegyesület munkáját segíti, korábban pedig úszóként vett részt osztrák színekben a pekingi és a londoni olimpián.
"A kapu választ, nem az ember" - idézte Jorge Luis Borgest Borbély László, a művésztelepet működtető MANK Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. operatív igazgatója a kiállítás megnyitásán.
Máté Hunor művészetében a kapu számos dimenziója jelenik meg, ami egy fiatal alkotó esetében az érett alkotói világba való belépés, átlépés lehetőségét testesíti meg, a választás véglegességét, a saját alkotói út megtalálását jelenti - vélekedett. "Máté Hunor ezzel a kiállítással átlép egy újabb kapun, és reméljük, hogy ennek a kapunak az építésében a MANK-nak is volt része" - fogalmazott Borbély László.
A művész a különféle anyagok együttes használatával plasztikáiban kihasználja a kontrasztra épülő lehetőségeket, a felületek megmunkálásának változatosságával. Még szobrászatában is keresi a színekben rejlő lehetőségeket hangulatkeltő eszközként, amellyel a térhez való viszonyunkat is befolyásolni tudja. Bátran bánik a színekkel a festményeiben is, amelyek vissza-visszautalnak sportélményeire: hol egy téli megméretés, hol egy nyári olimpia sziluettjei bontakoznak ki a lendületes ecsetvonások mögött.
Régóta foglalkoztatja a kapu témája Máté Hunort, amely művészeti koncepciójában nem csupán funkcionális, dekoratív tárgyként, hanem műtárgyként is hangsúlyt kap - mondta el Képíró Ágnes művészettörténész a megnyitón. "A be- és kilépést, az átjárást jelenti két állapot, két világ, fény és sötétség, valóság és azon túli között. A kapu a maga állandóságában az örök változó, motívuma hagyományosan összeköt, és átenged, mint a híd."
Fotók: Csákvári Zsigmond/Kultúra.hu