Burger Barnát a magas szintű szakmai felkészültség mellett empátiája és érzékenysége is a legjobbak közé emelte. Kevesen közelítettek úgy egy-egy társadalmi jelenséghez vagy egyszerű élethelyzetet ábrázoló eseményhez, ahogyan ő tette. Portréi hasonlóan kiemelkedő nívóról tesznek tanúbizonyságot. Ha valaki végigtekint a fotós pályáján, meglepően konstatálhatja annak szerteágazó mivoltát: láthatólag minden érdekelte, ami belefér egy fényképbe, hogy aztán fotói a fénykép határain túli világokba vigyenek el.
Nagysikerű könyvei közül kiemelkedik a Fej vagy írás? 92 kortárs magyar író portréja című kiadvány, vagy a Sajó László költővel közösen jegyzett, Öt és feles című munka, amely a lecsúszott egzisztenciák és perifériákon élők dermesztő valóságában tett "kalandozást" adja közre, de szintén figyelmet érdemlő alkotás a Kékvándor - ösvények, utak, képek elnevezést viselő album. Fotóit külföldön többek között Berlinben, New Yorkban, Pekingben állították ki. Nem állt távol tőle a sport sem: rendszeresen focizott, az íróválogatottnak a tagja volt.
Képeiből a Budapest Projekt Galériában Mozgásban címmel nyílt tárlat a sport sokak előtt rejtélyekkel és nehézségekkel teli világának érzékeny oldalát és finomságait mutatja be anélkül, hogy emberfölötti magasságokba helyezné a sportolókat és magát a sportot.
A fotók nem szorítkoznak nagy sportesemények vagy ismert sportolók bemutatására. A kulisszák mögötti világ, a pillanat és az emberi erő törékenysége is megjelenik a képeken.
Az sem csalódik, aki az ismert emberekre kíváncsi: a kiállításon van fotó Fa Nándorról, Erőss Zsoltról és Gera Zoltánról is. Az utóbbiról készült képek a focistát több helyzetben állítják elénk, láthatjuk profilból, meccs közben, mint ahogy Burger egy-egy vízilabdázót is megörökített a labda eldobása előtti feszült pillanatban.
A sport és az irodalom régóta szövetséget kötött egymással. Ezt támasztják alá a kiállított képek, Esterházy Péter Esterházy Mártonnal közös fotója vagy Kőrösi Zoltán portréja mezben, kezében kávéscsészével.
A nagyon közeli, már-már az intimitás határát súroló képek arról árulkodnak, hogy a fotós személyes ügyként gondolt a sportra, belülről látott rá. Egy-egy kép rendkívül lírai, az elmúlásról és az idő változásáról ad hírt. Ezekből is látszik, a fotográfus milyen szeretettel és odaadással fordult mindenhez, ami törékeny, ami gyenge, ami élet.
A képeken a szabadságérzet ugyanúgy megjelenik, mint a nagyobb cél érdekében megtett erőfeszítés, s Burger Barna egyéni látásmódja eredményeképp az egészet átfogja valami mélyről jövő lebegés.
A tárlatot nem elsősorban a sportrajongóknak ajánljuk, hiszen annál sokkal többről szól. A fényképek a szokásostól eltérő aspektusból világítják meg a dolgokat: szimbolikus gesztusai az emberi akaraterőnek, küzdelemnek és a felismerésnek, hogy nincs az az élethelyzet, amiből ne lehetne felállni, ha meg mégis, akkor méltósággal viselhető el a vereség. Ettől olyan szép, ettől olyan emberi Burger Barna kiállítása.
A kiállítás ingyenesen látogatható a Budapest Projekt Galériában.