Gondolat és lélek nélkül nincs igazi művészet. A vizuális művészetben mindössze a harmadik helyre kerül a technika és a kortárs művészetben pedig egyre hátrább az öncélú szépség. Pedig annak, amit most itt látunk még a neve is az volt, hogy "szépmívesség#8220; - ami más volt mint a mesterség és más, mint a "művészet#8220;. Azt jelentette, hogy valamit technikailag birtokolni úgy, hogy azzal mívesen meg tudja jeleníteni a művész szellemiségének lényegét, eszmeiségét: azt amit közölni akar. |
Babucsykné Zeikfalvy Anna sajátosan realista ábrázolásának célja az absztrakt gondolkodás kifejezése. Az élet nagy kérdéseivel foglalkozik mély belső azonosulással, végiggondolt, kipróbált és ellenőrzött vonalakkal. Ehhez találja meg a tárgyakat : a kötelet, a rácsot, a töviskoszorút, az organikus és szervetlen anyagok kapcsolatát, az indát a karót. Szigorú önellenőrzés, kérlelhetetlen önkontroll és szakmai igényesség jellemzi munkáit amelyek láthatóan intellektuális alkotó műhelyéből kerülnek ki. Az ábrázolt dolgok mindig elvonatkoztathatóak közvetlen jelentésüktől, mert sokkal többek ennél. Mert a látvány nem takarja el a látomást. A grafika alapelemei: a pont,vonal, folt olyan felfogásáról van szó esetében, amelyben a sokszorosított grafikának - többnyire rézkarcnak - különös szerepe van. A műtárgy magába zártságát kell megfogalmaznia tárgyilagosan, sőt bizonyos mértéktartással, távolságtartóan és elidegenítve magát a témától. |
"A bohóc#8220; különös érzékenységgel és vonalkulturával készített rézkarc, amiben semmi nincs a közhelyes bohóc-felfogásból. Nem lehet vidám vagy szomorú bohóc - mert nincs is arca. Lekötözött, kötéllel kipányvázott "lehet, hogy bohóc#8220; cipőt, buggyos nadrágot látunk. Ebben a képben a bohóc az elvonatkoztatott téma, amelyet a kiköttetés és a szerencsétlen lépegetés jelez. Mindez kulturált, visszafogott előadásban. A "Szabadság#8220; "Egyenlőség#8220; "Testvériség#8220; címet viselő sorozatán a rácsos gyerekágyról nyakánál fogva lelógatott baba a szó és kép, a verbális és a vizuális megfogalmazás az anya-gyermek kapcsolat jelzése. Itt a "kiváltságos, mágikus tárgy#8220; - a baba - nyelvi és plasztikai kapcsolatot, az anya és a gyerek viszonyát, a felelősséget és a lázadást közvetíti. A családról, a családi kapcsolatokról és az összetartozásról,a nő és a férfi, a gyerek és szülők viszonyáról szólnak munkái. A mesterséges összekötésből - a házasságból - induló, a textúra felfeslésével jelzett és mégis erős emberi viszonyokról szól és intimitásokat közöl a Különbségek című sorozata. |
Mesterei Pruttkay Péter és Kéri Imre grafikusművészek voltak. A tokaji alkotótelepen és a Ajkai Grafikai Műhelyben tökéletesen megtanulta a borzolásos technikát, a lágyalapot - amit professzionális módon alkalmaz. Ennek a nehéz technikának különösen szép példája a "vászonfazekak#8220; kép, amely a víz, a törés és az összefogás, a kapcsolatok és az élet védelmét is jelenti. |
2001-től a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének (MAOE) tagja. Nyaranta a szőgyényi nemzetközi grafikai műhelyben dolgozik. Asszociatív művészet Zeikfalvy Annáé. Műveit beleérző absztrakcióval eszmei, nyelvi, képi játék fonja a valóságos világ jelenségeinek ábrázolásán keresztül - miközben minden a szellemi minőségre utal. Angyal Mária |