Az egész napos értékelés után kiürült a galéria, kidőltek a tervezők, de ottmaradtak a tervek a falon. Könyvborítók, fotóalbumok és plakátok: ez a három munka a záróvizsga feltétele. Öt félév után, design- és médiaismeretekkel felvértezve, a könyvtervezés és a tipográfia minden oldalát körüljárva kerülnek ki a továbbképzésről a tervezők, hogy felvállalják, tovább gazdagítsák a magyar könyvtervezés legjobb hagyományait.
Ami a hagyományokat illeti, ezen a területen jól állunk. 2009-ben a Dorottya Galériában Angel Judit kurátor lenyűgöző kiállítást hozott össze a magyar és közép-kelet-európai tipográfia XX. századi csúcspontjaiból. Kassák képarchitektúrájától Moholy-Nagy szintetikus művészetfelfogásán és a modernizmus utópiáján át Palotai Gábor grafikai regényéig szinte minden olyan pillanatot bemutatott, ami könyvhöz, betűhöz kötődik.
A most végzett tipográfusok talán túlságosan is óvatosan közelítettek a tárgyhoz. Jól tájékozódnak a stílusokban, néhányuk kivételes ízléssel és érzékenységgel alkalmazza a kompozíciós elemeket, a színeket és az arányokat ? messze kiemelkedik a mezőnyből Csontos Eszter és Riba Hilka, akik a legegyszerűbb eszközöket is egyénivé tudják emelni ?, de nagy meglepetést sehol nem látni.
Korrekt, kiegyensúlyozott ? néhol kicsit közhelyes ? megoldások sorakoznak a falakon könyvlapok, plakátok vagy albumívek formájában. Kevés szín a könyvterveken, letisztult harmóniák, de téma és terv ritkán fonódik össze a lapokon, inkább csak egy korszellem érvényesül profi módon. Tóth Krisztina lírai megoldásba bonyolódik a változó betűmérettel kiemelt, ritmizált versrészleteknél, de ilyet már sokat láttunk. Tüttő István mutatós kiállítási katalógusa is tökéletesen kielégíti a megrendelő igényeit ? de ennél többet nem visz bele a feladatba.