Chesslay György: Negyvennyolc

Képző

Öntörvényű művész alkata a kifejezési módok újabb és újabb útjain kereste a tökéletes alkotás megvalósítását. Ez megmutatkozott a stílusok és anyagok változatos alkalmazásában, az örök kísérletezésben. Az anyag tisztelete "amelyben a szobor benne van, csak ki kell fejteni belőle" mottója vitte változatos művészi pályáján. A fém, bazalt, vulkanikus kő, mészkő, fa, márvány engedelmes alapanyag volt vésője alatt. Szobrai mindig a lázadás felé indították el. Disszonáns, hogy a maradandót is érzékelteti műveiben. Számos Bibliai témájú és héber szimbolikájú műve született, amely ma is az ashdodi tengerparti sétányon látható. A Barabás Villában kiállított szobrai a kezdeti korszakától, a legmodernebb nonfiguratív alkotásaiból készült válogatás. A transzavantgárd stílusban fogant archaikus, törzsi művészetet idéző festett faszobrai a nyolcvanas években készültek, harsány színekkel díszített, erőteljes alkotások. Csiszolt, élénk színekkel festett, vésővel barázdált kő szobrai későbbi periódusát jellemzik. Legújabb tárlatán, a Barabás Villa galériájában nonfiguratív festményeit is kiállította. Rajtuk fekete alapon kígyózó öntörvényű tűzpiros ecsetvonalai, amelyek értelmezése oly sokrétű , ahogy a nonfiguraív alkotásokról Werner Hofmanntól idézve: ?...A tárgy nem önérték többé, mint az illuzionizmus századában, eszmehordozó immár, többjelentésű áttetsző jelenség..." A kiállításon végigtekinthetjük Chesslay művészi fejlődését, szemléletének alakulását, és kifejezésmódjának letisztulását. Vajda Ildikó/Arnet A kiállítás megtekinthető: 2005. május 11. - június 05. Nyitva tartás: szombat kivételével naponta 10-18 óra között A kiállítás helyszíne: Budapest, XII. Városmajor u. 44.