Colorvízió a Duna Galériában

Képző

Hübel Péter munkái kilógnak a Duna Galéria megszokott képzőművészeti trendjéből: a látvány váratlan és szokatlan.

Amikor fotókiállításra készülünk, akkor valami olyasmit várunk, ami a realizmushoz kapcsol minket, valóságos élményekkel.
Hübel kiállított fotói nem ilyenek. Ezek a munkák nem fotogramok, nem a technikai világ egyfajta áttranszponálása

A trouville éppen az, hogy rejtélyes, picit titokzatos világot, afféle colorvíziót tár elénk. Szándékosan nincs a képeknek címe, a befogadóra van bízva, hogy mit lát bele a képekbe.
A fotóművész különleges eljárással keveri a kortárs képzőművészek által kedvelt anyagokat, festékeket, és az így létrejött kompozíció többszörösen transzformált képéről 6x7-es színes negatívot készít, majd ezt nagyítja fel.
Arra büszke, hogy semmiféle digitális trükköt nem alkalmaz, alkotásainak lényege a hagyományos fotó, a klasszikus fényképészeti eljárás.
Munkái, bár hordoznak festészeti értékeket, mégis - a művész hangsúlyozott szándéka szerint - elsősorban fényképek.
Ezeknek a fényképeknek jellegzetessége a téri mélység, amit ambivalens módon két sík üveglap segítségével ér el. Néha azt érezzük, hogy mikroorganizmusok legmélyén vagyunk, a mikrobák, amőbák világában, néha azt, hogy a makrovilág megjelenítésével van dolgunk, ahol éppen az űrből pillantunk le a földi halandóra. Mindez sajátos lebegést ad a műveknek, hatásmechanizmusa ettől válik egyedivé.
Hübel Péter fotóival közvetíteni próbál a személyes és az egyetemes között, s ebben rejlik művészetének lényege.