(MTI) - Az eredetileg közgazdász végzettségű festőnő elmondta: munkássága során olyan technikát fejlesztett ki, amellyel képei - amelyek valójában installációk - a valóság háromdimenziós ábrázolását teszik lehetővé. Lényegében több rétegű alkotásokról van szó: az első réteg egy darabokra vágott, főként gyárakról készült fotó, amelyet kollázsszerűen epoxigyantával ráragaszt egy másik fotóra.
Az így kialakított féldombormű megvilágítva, más-más szögből szemlélve a változó árnyékok játékán át érzékelteti a környezetpusztítás által romlásba rohanó világ sötét jövőjét - mutatott rá a művész.
Hasonló technikával készült az, a mostani kiállításon látható, vasdobozokra rádolgozott ötrészes kollekció, amely gyönyörű, ugyanakkor fenyegető, komor színek nyugtalanítóan harmonikus egységét adja. Ezek az új alkotások a Mexikói öböl olajkatasztrófáját jelenítik meg - állítja Csikós-Nagy Zsuzsa.
"Elgondolkodásra késztet, hogy amennyiben a modern fogyasztói társadalomban az ember a javak megszerzése során nem tanúsít kellő önmérsékletet, a jólét alapját megteremtő kőolaj egyben a vesztét is okozhatja" - vélekedett az alkotó, hozzáfűzve: "a fémdobozok a behatároltságunkat hangsúlyozzák, jelezve az ember alárendeltségét a természettel szemben".
A budapesti Csikós-Nagy-kiállítás október 2-ig tekinthető meg a Ráday utcai 2B Galériában.