"Az itt olvasható nagyesszé bizonyos értelemben magyar nyelvű propédeutikaként is értelmezhető a designelmélet s különösen a designkultúra formálódó érdeklődési területét fürkésző olvasók számára. Ám egyúttal szakmapolitikai álláspontként is olvasható, teljes joggal. Erre, a közjót a designkultúrában is mindenek előtt figyelembe vevő, álláspontra jellemző a kötet formátuma is. Ez rokonságot mutat ugyanis mindazzal, amit a szabad könyvek mozgalma a tudományos publikációk finanszírozásáról és értékesítéséről vall" - Szentpéteri Márton: Design és kultúra, előszó részlet.
A célközönséget első sorban a designkultúra iránt érdeklődő olvasók képezik, különösen az egyetemi diákok és oktatók, a magyar designközélet más szereplői (pl. a designmédiában vagy a designpromóció területén) és természetesen mindenki, aki érdeklődik a téma iránt.