Egy megfáradt @RC

Képző

Immár harmadszor került megrendezésre az @rc óriásplakát-kiállítás a Felvonulási téren.
Ilyenkor mindig előre örül az ember, hogy jópofa, ötletes, netalán csipkelődő alkotásokkal találkozhat, ami nem kis felfrissülést jelent a hétköznapok dögunalmas és színvonaltalan reklámvilágában.
Az @rc eddig tele volt friss és jópofa plakátokkal, érdemes volt elmenni és megnézni. Az idei évben viszont kicsit mintha megfáradt volna az egész rendezvény, jóval gyengébbnek tűnik az eddigieknél.
Először is a helyszín: a Dózsa György út felújítási munkálatai miatt a Felvonulási tér nehezen megközelíthető, sőt a gyalogosok közül csak a merészebbek és gyorsabbak érnek át tíz percen belül az egyik oldalról a másikra. Persze ez nem a szervezők hibája, de nagyban megnehezíti a nézők dolgát. Másodszor a művek: mintha kevesebb lenne belőlük. Aztán meg, jópár még nincs is kiállítva, mert a művész még nem kapott engedélyt az általa reklámozott (vagy kritizált) cégtől, vagy valami ilyesmi. Ilyen felirat 4-5 üres plakát helyén is díszeleg, nem túlságosan emelve a kiállítás színvonalát.
A munkák minősége is eléggé vegyes képet mutat. Van pár ötletes és jó plakát, mint például a Hídember vagy a Fanklub, de sok az olyan, ami vagy érthetetlen (esetleg értelmetlen?) vagy nem túl eredeti. A gigászi krumpli, a Tajkép csodaszarvassal vagy a hatalmas agyvelő kiárusítás mindenképp elgondolkoztató, de lehet, hogy ezeknek a feladványoknak nincs is megoldása.

Végül, de nem utolsósorban: A látogató végigsétál a kiállításon, megtekinti a jobb-rosszabb műveket, eltöpreng a magyar reklámipar helyzetén és hibáin, és amikor a kiállítás végére ér, belebotlik egy hatalmas "reálitisó" plakátba (aminek jele az EKG csík) és kedves lánykák tetkómatricával ajándékozzák meg, hogy ragassza magára, lehetőleg minél extrémebb helyre, és küldje be fotóját.....
Ilyenkor lehet aztán rendesen elgondolkozni, avagy ez a tökéletes antiklimax. Valószínűleg a kiállítást rendező reklámcég nem bírta megtagadni önmagát és nem akart elesni jelentős bevételtől, még azon az áron se, hogy saját magát és a kiállítást is lejáratja. Mindenesetre a kiállítás szlogenje legalább találó: Kiakasszunk? Hát, sikerült...