Apró, első látásra alig észrevehető, házakat formázó viasztestek a padlón: mintha csak egy évszázadokkal ezelőtti őslego prototípusával állnánk szemben. Egy hölgy épp csak hogy nem lép rá a kiállítótér kellős közepén árválkodó apróságokra, amelyek egymáshoz viszonyítva látszólag esetlegesen helyezkednek el. Az Óbudai Társaskör Galéria pincehelyiségének falain ehhez hasonlóan szinte elvesznek Bálványos Levente fehér gipszalapú, szintén a ház motívumára épülő alkotásai: a legmegfelelőbb szó talán a szándékolt esetlegesség. Ahogy a Tájképek című kiállítás kurátora, Dékei Kriszta rámutat: az alkotó munkáit leginkább a geometrikus elemek érzékeny, bonyolult és intellektuálisan finom használata jellemzi, alkotásait az egyszerű mértani formákból felépített absztrakt térben a nyitott és zárt elemek közötti, alig észlelhető elmozdulások strukturálják.
Tér és anyag teljesen letisztult, funkció nélküli magányában van jelen: a fehér gipszfelület mélyedéseit barna viasz tölti ki, az ábrázolt geometrikus épületegyüttesek eredeti alapanyagaitól merőben eltérő minőséget és a tapintás aktusát megidézve - Marsó Paula a viasz pórusos jellegét a bőréhez hasonlítja. Ebben a közegben a kép mélységeibe való betekintés, a felidézés is csak rejtetten lehetséges - teszi hozzá.