A képeken látható közös vonás szó szerint maga a Jégbüfé ablaka mögötti pult: ez a horizontális tárgy köti össze a képeket, amelyek a kiállításon egymás mellé kerülve végtelen pulttá alakul át, és minden egyes képről, melyek jelen esetben leginkább ablakok, más-más ember vagy emberek, gesztusok, történetek néznek vissza ránk. A kiállító Bruno Bourel a kiállításról az alábbiakat írja: ?Sokáig nem tudtam magyarázatot találni arra, miért jelentek meg képek a Jégbüféről már az első Budapestről készített kontaktjaimon is. Később megértettem. A hely földrajzi értelemben ugyanis stratégiai jelentőségű: Pestről kijárat Buda felé, vagy ellenkezőleg, Budáról átkelve Pest befogadó szájának része - az egyetemek közelsége, egy kereskedelmi utca eleje és vége (Kossuth L. u.), buszmegállók, ahol emberek tonnái ömlenek ki a buszokból 52 éve, tonnányi lisztet elfogyasztva a vitrinek mögött. Rájöttem, hogy mi ejtett bűvöletbe: a Jégbüfé pultjai olyanok, mint egy színházi előadás - minden lehetséges érzelem kifejezést kap itt: öröm, szomorúság, melankólia, szerelem, meditáció, elmerengés? Gyerek, felnőtt, fiatal, öreg, gazdag, szegény - az egész társadalom megfordul a Jégbüfében, mindenkinek van valami e helyhez kötődő, elmesélnivaló anekdotája az életéből. Néhány napja, mikor egy nyomdában egy hatvan év körüli hölgynek átadtam a kiállításra szóló meghívót, elmesélte nekem, hogy első szerelme itt kezdődött, a Jégbüfé egyik fagylaltárus fiújával. Valaki más arról mesélt, hogy diákkorában az összes randevúját itt bonyolította. (Más érdekes egybeesés is adódott: mikor J. átadta a kiállítás meghívót egy fiatal, kedves lánynak a Jégbüfében, kiderült, hogy ő a Nyitott Műhelybe jár pszichodráma kurzusra?) A képekkel kapcsolatban mindig is érdekelt, hogy azonos keretet vegyek alapul és megnézzem, mivel lehet ezt a keretet ?megtölteni?; fény, érzelmek, grafika - a hely egyszerre nagyon lassú és gyors, mindenki áll és hellyel-közzel siet. Bizonyos idő után aztán már nem is tettem a kamerát a szemeim elé, bekészítettem, átmentem a tér közepén, mint mindenki más, és kamerámat női kézitáskára emlékeztető módon a vállamra vetve lenyomtam a gombot. A Jégbüfé szószerinti francia fordítása számomra többletjelentéssel bír - Buffet a Glace (glace= tükör, fagylalt) - ugyanis tükör-büfének is fordítható. A Jégbüfé hatalmas vitrinablakán át gyakorlatilag az egész sorozat üvegen keresztül készült.? A kiállítás 2004. január 15-én, csütörtökön 19 órakor nyílik a Nyitott Műhely Galériában. A kiállítást megnyitja Parti Nagy Lajos író. Helyszín: Nyitott Műhely Galériában - 1123, Budapest, Ráth György u. 4. A tárlat megtekinthető 2004. február 15-ig.