Elektromos művek

Képző

Drégely Imre 1960-ban született Bácsalmáson. Tanulmányait 1975-79 között a budapesti Képző- és Ipaművészeti Szakközépiskola fotós szakán végezte. Ezt követően segédoperatőr a Magyar Televíziónál, betanított munkás a Szikra Lapnyomdánál és kiállításépítő a Műcsarnoknál. 1988-1992 között a Magyar Iparművészeti Főiskola Fotó és Alkalmazottgrafika szakát végzi, majd a diplomaszerzés után két évet a főiskola Mesterképző Intézetének hallgatója, ahonnan 1994-ben vizuális kommunikációs tervezői mesterdiplomát kap. 1994-től szabadfoglalkozású fotográfus, 1998-tól a Magyar Iparművészeti Főiskola majd Egyetem fotós tanszékén egyetemi adjunktusként tanít. Kiállításokon 1985 óta szerepel. A most bemutatásra kerülő nagyméretű digitális nagyítások csendéletek, életképek, tájkép-szerű kompozíciók abszurd, megtévesztő képi szituációk formájában, különböző technikák ötvözésével jelennek meg. A képeken egyszerre van jelen az ?analóg" és az elektronikus, komputeres képalkotás módszere (pl. polaroid transzfer nyomat photoshopban imitálva, vagy fordítva, ugyanaz digitálisan felnagyítva). A kiállítás e képek segítségével a fotó dokumentum jellegét és a komputeres hamisítás esztétikáját járja körül úgy, hogy ezzel a módszerrel magukon a képeken keresztül kérdőjelezze meg az illúzió és a valóság, az eredetiség és a hitelesség illetve az anyagszerűség vonatkozásait. Ezek a munkák Drégely Imre eddigi munkáinak egyfajta parafrázisaként is felfoghatók, szkeptikus, ironikus nyitásként egy újfajta fotográfiai nyelv keresése felé. A tárlat megtekinthető a Nyitott Műhely Galériában, 2003. április 15. és május 11. között.