(MTI) Az idős művészt Buenos Airesben hétfőn érte a halál ? közölte a Jorge Mara-La Ruche galéria.
Felesége Grete Stern német fotóművész volt, akit a háború előtt ismert meg Weimarban, a Bauhausban folytatott tanulmányai idején. Coppola 1933-ban Walter Auerbachhal együtt rendezte a Traum (Álom) című 16 milliméteres filmet Berlinben. 1934?35-ben Londonban, illetve Párizsban tartózkodott. A brit fővárosban az A Sunday on Hampstead Heath (Egy vasárnap a Hampstead Heathen) című keskenyfilmet forgatta, a francia fővárosban pedig Marc Chagall és Joan Miró klasszikussá vált portréit készítette el, továbbá közreműködött a Művészeti Füzeteknek a Louvre és a British Museum gyűjteményeit bemutató, a mezopotámiai művészetről szóló darabjában.
Beszerzett egy Leica fényképezőgépet, amelytől soha többé nem vált meg, majd feleségével Buenos Airesben telepedett le, ahol a Buenos Aires 1936 című könyvének köszönhetően rövidesen hírnevet szerzett magának.
Grete Sternnel, a szinten németországi születésű Annemarie Heinrichhel, az orosz származású Anatole Sadermannal és az Olaszországból érkezett Juan di Sandróval közösen alkották a második világháború előtti nagy argentínai fotóművészek szűk körét.
Coppola 1906-ban született tehetős bevándorló családban, zenével, irodalommal, filozófiával átitatott miliőben nőtt fel. Huszonhárom évesen, 1929-ben alapította meg az első mozibarátok klubját Buenos Airesben.
Már 21 éves korában felhívta magára a figyelmet egy Buenos Aires-i sorozatával, amellyel később Jorge Luis Borges argentin költő, elbeszélő Evaristo Carriego című művét illusztrálta.
Az 1970-es években feledésbe merült, majd a nyolcvanas évektől ismét felfedezték, 2005-ben a harmincas évekbeli műveit a Jorge Mara-La Ruche galéria állította ki az Arco spanyol művészeti vásáron és a Buenos Aires-i ArteBA-nál. A következő évben a Buenos Aires-i Latin-amerikai Művészeti Múzeum (Malba) rendezett a húszas, harmincas és negyvenes években készült műveiből retrospektív tárlatot.