(MTI) - A paparazzók atyjaként is emlegetett fotós volt az első, aki képes volt bokrokban bujkálni, álcát ölteni és motorbiciklin körözni Rómában, hogy olyan képeket készítsen, amelyek aztán a világ összes pletykamagazinjában megjelentek.
Felice Quinto 1929-ben született Milánóban, majd Rómába költözött, ahol összebarátkozott Federico Fellini filmrendezővel. Geraldine Quinto szerint a mester eredetileg a fényképészt akarta felkérni, hogy játssza el a filmklasszikussá vált Édes élet fotósát, de Quinto elhárította a felkérést, mondván, hogy saját munkájával jóval többet tud keresni. Nézelődőként azonban feltűnt az alkotásban. "Amikor Fellini kijött a mozival, én már nagyjából négy éve fotóztam" - mondta a Dallas Morning News című lapnak még 1985-ben.
A lesifotósnak 1960-ban sikerült lekapnia Anita Ekberget, az Édes életbeli szerepe szerint paparazzók által üldözött sztárját, amint épp egy házas filmproducerrel csókolózott. Ekberggel amúgy nem ápolt túl jó kapcsolatokat, a legendás szépségű színésznő római otthonának ablakaiból nyilakat lövöldözött a hajnali öt órakor a ház előtt szobrozó Quintóra. Egy fejen is találta, egy pedig kocsijában tett kárt.
Quinto 1963-ban megnősült, feleségével az Egyesült Államokban telepedett le, ahol az AP amerikai hírügynökség fotósa lett. Az AP-nek dolgozva olyan eseményeket örökített meg mint John F. Kennedy meggyilkolt elnök temetése, és a polgárjogi felvonulások.
Múltjától azonban nem tudott szabadulni, neve mindig is a hírességekről készített fotóiról maradt meg a köztudatban. A hetvenes években a legendás Studio 54 szórakozóhelyen fotózott rendszeresen, és egy ideig Elizabeth Taylor személyes fényképésze is volt.
1993-ban vonult vissza, feleségével nyugodt életet éltek. 1997-ben albumot adott ki képeiből, néhány felvételét pedig múzeumok állították ki.
Felice Quinto csak kevés megbánást tanúsított azzal a hírességkultúrával kapcsolatban, amelynek létrejöttét segítette. "Ilyenek az emberek. Látni akarják ezeket a képeket, és túl sok pénz van ebben" - mondta 1997-ben.