Elindult a Budapest Kirakat ötletpályázat

Képző


budapestkirakat_celluxcsoport.jpg
Cellux Csoport a kirakatban

Július elejétől új arculattal várja a látogatókat az Írók Boltjának egyik kirakata: a kiállítóhelyet a Cellux művészeti Csoport rendezi be saját installációjával. Az akció a nyitánya annak az év végéig tartó ötletpályázatnak, amit a Studio Metropolitana Városfejlesztő Műhely hirdetett meg, közösen a Budapesti Turisztikai Hivatallal és a Dekorszövetséggel.

 
A ?Budapest Kirakat? ötletpályázat során 2010 júliusa és decembere között minden hónapban más és más fiatal művészekből álló csoportosulás újítja meg az Írók Boltja kirakatát. A hat csapat ? egyedi ötleteik alapján ? különböző dekorációkkal adja vissza a főváros hangulatát.
 
A Studio Metropolitana projektvezetője, Demeter Anna elmondta: "Az ötletpályázat célja, hogy az installációk gondolkodásra, párbeszédre ösztönözzék a városlakókat, illetve a kirakat a városhoz méltó, ötletes, és esztétikus képet mutasson a városlakók és a turisták számára."
 
Az első kiállítást berendező Cellux Csoport installációja absztrakt formában modellezi egy élő város elemeit, valamint egy, a kirakatban elhelyezett óriási darálótölcsérben dolgozza fel a ?világ szemetét?. A művészek ezzel is felhívnák a figyelmet a fővárosban is rendkívül fontos környezettudatos magatartásra.
 
A Budapest Kirakathoz önálló blog is készült, ahol nyomon lehet követni a kirakattal kapcsolatos változásokat, érdekességeket és az alkotókról is sok információ felkerül majd az oldalra.