Bartos festészetét nem korlátozzák stílusbeli határok, sokféle úton indul el, hogy kifejezze érzéseit. A most látható festmények a művész jelenlegi belső állapotát mutatják: a pop art jegyében a képregények hatása alatt érvényre jutó festészet stílusában alkot. A "reáltól a pop minimálig" olvasható a művész honlapján - www.andrasbartos.com -így nevezi saját művészetét Bartos. A pop art egy viszonylag könnyen befogadható stílus, gazdag a színvilága és több különböző formai lehetőséget is enged. Bartos művészete túlmutat elődein. A pop art eszközeit nem a megszokott formában használja, nem ábrázolja a mindennapi élet elemeit egy meghatározott tartalmi kereten belül, hanem új, saját figurákat és világokat teremt. Így születtek meg többek között Bartos figurái, a "Yoomee"-k, akik különböző környezetekben jelennek meg. "The city must be saved" - "A várost meg kell menteni" című festmény például a városépítészeti átalakítások körüli problémakörre hívja fel a figyelmünket, amelyek elsősorban Berlinben, a fal leomlása után voltak túlzottan jellemzők. A Yomee-k szerzetesi ruhában arra emlékeztetnek minket, hogy több nyugalomra és kiegyensúlyozottságra van szükségünk. Ezek az alkotások egyben kritikát is gyakorolnak a fogyasztói társadalom tévelygő lelkeivel, túlzott és felszínes ezoterikus elhajlásaikkal szemben. Ezt a tematikát aknázzák ki tovább a Tibi-figurák a "United Loneliness", azaz az "Egyesült Magány" sorozaton belül. A sorozat minimalizmusa a világ nyugati társadalmainak individualizmusa mögött meghúzódó melankóliáját és ambivalenciáját fejezi ki. Melankólia alatt a Lét alapelemét kell érteni, az örömtársadalom egyensúlyát megtartó kis tényezőt, az együtt közösen megélt magányunk összekötő elemét. A pop art jegyében történő festészet a maga gyorsan feldolgozandó optikai hatásával, a művész véleménye szerint a legjobb alap ahhoz, hogy más művészeti kifejezési formákkal vegyüljön, mint például a filmművészet, szobrászat vagy akár a képregény-füzetek. Ennek szellemében a most kiállított képek valószínűleg egy multimédiás összmű alapköveit jelentik, amelyek már most egy nagyszerű művész, Bartos András egyedi kézjegyét viselik. És a legfontosabb: Bartos képei szórakoztatóak! - Alex Sun szakújságíró A kiállítás megtekinthető: 2004. szeptember 1. - szeptember 25. A kiállítás helyszíne: Nyitott Műhely Galéria - 1123 Budapest, Ráth György u. 4. Kiállítás-megnyitó: szeptember 1. 19 óra A kiállítást megnyitják: Bodó Viktor rendező és barátai