Az építmény egy jótékonysági akció része: a hazai mobilszolgáltatók által létrehozott, a Magyar Vöröskeresztnek felajánlott segélyvonalra (1749) hónapok óta küldhetnek a mobiltulajdonosok sms-t vagy kezdeményezhetnek hívást, így támogatva pénzzel a bajba jutottakat. Már az eddig beérkezett összegek is óriási segítséget jelentenek az ott élőknek. A pénz felhasználását a szervezet megkezdte, ugyanakkor bár a víz levonult, a károknak csak egy részét sikerült helyreállítani.
A ?Falu? projekt Nagyiványi Márton, a Café copywriterének a fejéből pattant ki. ?Az árhullám levonultával ? bár a probléma nem oldódott meg ?, az árvízkárosultakról szóló híradások egyre ritkábban vannak napirenden a médiában. Pedig a neheze még csak most jön, a segítségre folyamatosan szükség van az újjáépítéshez. Innen, a fővárosból nehéz elképzelni, min is mehetnek keresztül az érintettek. Ezért gondoltam arra, hogy helyezzünk ki egy igazán látványos installációt a város egyik legforgalmasabb parkjába, amely érzékelteti a problémát, és felhívja a figyelmet az újjáépítésre" - nyilatkozta Nagyiványi.