Fekete vonallal a washingtoni Női Művészek Múzeumában

Képző

(MTI) - Az 1968-ban készült festmény a művész szavai szerint "a női lét érzését és életörömét" ábrázolja. A Fekete vonal Keserü Ilona egyik első olyan vászondomborításos alkotása, amelyen ragasztóval egymáshoz illesztett vászondarabokkal hozott létre háromdimenziós figurákat.
 

washington_women_museum_1.jpg
A washingtoni Women's Museum

Susan Fisher Sterling, a Női Művészek Múzeumának igazgatója a modern európai művészetet felölelő kollekció fontos kiegészítésnek tartotta a magyar művész alkotását.

 
Keserü Ilona a '60-as évek közepén induló neoavantgárd művészgeneráció jelentős alakja, az IPARTERV-csoport tagja volt. A budapesti Képzőművészeti Főiskola freskószakán végzett, majd Olaszországban is folytatott tanulmányokat, és nagy hatással volt rá az Arte Povera, valamint a korai feminista mozgalom. Művészetében különféle minőségű textilek, zsinórok, szalagok és más egyszerű anyagok alkalmazásával törekszik háromdimenziós hatást elérni.