Tűz és Sár, Víz és Fény, Föld és Pára ezeket a címeket adta annak a hat képnek Bándi Gábor, melyek hitelesen mutatják be piktúrájának lényegét. Bándi festészetének felépítési elve a szín, ezért a vizuális hatások egész mechanizmusát elemezni tudja. Nem optikai trükkökkel akar szórakoztatni, hanem a ritmust szeretné láthatóvá tenni. Ezt elvékonyodó, úgynevezett irizáló technikával éri el. Fényvonalakkal teremt atmoszférát. Módszere az ismétlés. Egy-egy motívumot akár ötször-hatszor is variál. Ritmusokból, ritmusok variációiból állnak össze képei. |
Ez az egykor fenegyereknek kikiáltott művész, aki autodidakta módon Klinn Györgynél tizenöt évig sajátította el a festészet mesterségbeli titkait, természetesen mást és másképp is tud festeni. Mert amikor 1973-ban Németországba emigrált, magányosan volt ideje a kísérletezésre is. |