A Vintage Galéria a kortárs fotóművészekkel felváltva, minden apropó nélkül sorra mutatja be a magyar fotótörténet nagy klasszisait, szobányi kamaratárlatokon eleveníti föl azokat a többnyire örökre külföldre távozott tehetségeket, akikről a világ nem feltétlenül tudja, hogy magyarok voltak. Legutóbb Munkácsi Márton képeit láthattuk, most Kepes Györgytől, a fényművészet első nagy mesterétől állít ki néhány fotogramot és fényképet.
A most kiállított fotók egy része korai, Berlinben készült felvétel, az ablakból az utcára kifényképezett pillanatokat, jellemző nézetétől megfosztott, áthelyezett és így átértelmezett látványokat rögzít. Már ezeken is szembetűnő, hogy Kepes leginkább a látványban hagyott nyomokat, az idő vetületét keresi: lábnyomok, lassan mozgó árnyékok, félrerugdalható kockakövek uralják a kompozíciókat. Ezt a képszerkesztést viszik tovább a tárlat nagyobb részét kitevő fotogramok, nagyítások, egymásra vetített képek, melyek némelyikén különös módon jóval több tárgyi elem azonosítható, mint az utcaképeken. Több képen is főszereplő a prizma, mint a fény megregulázásának és egyben kiszabadításának eszköze. Optikai ábrákon üvegcsíkokat fektet keresztbe Kepes, így töri meg a minta játékát, a ritmust és a perspektívát. Játszik az üveg, a víz, a fény, a forma és a vonal összhatásával, keresi figurativitás és absztrakció határait. Játékai nyomán az anyagból emlék lesz, a vonalból árnyék, és megnyílik a fény dimenziója.