Fiatal magyar tervezők dolgozták ki a kormányablakok arculatát

 
Hétfőn országszerte 29 helyszínen nyitották meg kapuikat a kormányablakok azzal a feladattal, hogy a náluk intézhető ügyek folyamatos bővítésével, 2013-ig megvalósítsák az egyablakos ügyintézés lehetőségét.
   
A KIM 2010 szeptemberében úgy döntött, hogy a kormányablakok arculatának elkészítésével nem kommunikációs ügynökségeket, hanem tehetséges fiatal tervezőket bíz meg. A minisztérium felkérésére a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) belső, meghívásos pályázatot indított az intézmény egykori és jelenlegi diákjaiból álló dizájnműhelyek számára. A kiírásra kilenc csapat, köztük több, már jelentős referenciákkal bíró műhely jelentkezett; közülük a minisztérium kommunikációs államtitkárságának munkatársai - MOME szakértői részvétele mellett - a Co&Co csoport koncepcióját választották ki megvalósításra.
   
A Co&Co csoport fiatal tervezőinek nevéhez fűződik az ablakra emlékeztető, keretbe foglalt címer és a hozzá tartozó tipográfia - ez egyben a kormányablak logója is -, az ügyfélszolgálatok beltéri és kültéri arculathordozói, a táblák és további infodizájn elemek, a bútorzati koncepció, a munkatársak ruházati kiegészítői, sőt a nyomdai kiadványok arculata is. A tervezői csapat mind a 29 helyszínen személyesen konzultált a kivitelezőkkel annak érdekében, hogy a kormányablakok minél egységesebb és igényesebb arculattal nyíljanak meg.
   
A legyártott arculati elemek közül a KIM közleménye kiemeli a kormányablakok azon beltéri berendezéseit, melyek az átláthatóság és a transzparencia jegyében magyar fejlesztésű, fényáteresztő betonból, a Litraconból készültek.
   
Az arculati és beltéri megoldásokat a jövőben bővíteni, fejleszteni is tervezi a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium.