A Képzőművészeti Egyetem első éveiben Szentgyörgyi Erika leginkább egy vidéki kisváros utcarészleteit, illetve a Tisza melletti árterületeket, és a folyópartot festette meg. A művésznő e munkák megformálásánál egyszerű stilizáló megoldásokat alkalmazott, amelyeket expresszív ecsetvonásokkal vitt vászonra.
2001-ben kezdte el a flamenco táncot ábrázoló képek festését. Ebben az időszakban munkái olajjal, vászonra készültek, leginkább nagy méretben, hatalmas ecsetvonásokkal, ami drámai erőt kölcsönzött a képeknek. Saját bevallása szerint három évvel később tetszett meg neki egy újabb technika, az olajpasztell és az ecolin réteges alkalmazása. Ennek köszönhetően képei líraivá váltak és grafikusabb jellegűek lettek.
A festményein ábrázolt táncosok a bennük élő dinamikával, drapériáik lendületével teremtették meg a teret. Egyedül a figura fontos a képen, rajta kívül nincs viszonyítási pont, világa kizárólagos - hangsúlyozza honlapján Szentgyörgyi Erika, aki a flamencót nemcsak festi, hanem műveli is. Ez a "belülről látás" teszi különösen izgalmassá tájképeit, amelyek az Andalúziából eredő flamenco hatására érzéki és indulati művészetté alakultak. Szentgyörgyi négy éve elsősorban a mozgást keresi a tájban. Ezt a természeti erők ábrázolásával meg is találta.