Az igazgató elmondta, a stúdió minden évben vendégül lát négy-öt olyan világhírű művészt, így mára már a világon egyedülállóként több mint negyven ország háromezer alkotása van a birtokukban.
John Glick ezen a nyáron meghívott alkotóként, herendi porcelánra készítette tányérjait, táljait és egyéb használati edényeit, amelyeket most a magyar közönség is megtekinthet.
A művész olyan hihetelen szabadsággal kezeli a motívumokat, mintha egy ősi gyökérből táplálkozna, pedi csak egyszerűen a keramikus- fazekasszakmát választva használati edényeket készít. A mai napig ebből él, munkáiból még a Fehér Házban is vásároltak.
 
 
A művész így vall erről: "Több mint 45 éve fedeztem fel magával ragadó utakat az alkotásban, remélve, hogy mindennapi örömöt okozok azoknak, akik megveszik és használják az edényeimet. Az expresszivitás határtalan lehetőségei nyílnak meg, amikor edényeimet készítem, miközben mindig figyelembe veszem a családi asztal, a családi élet lelkének funkcionális szempontjait is."
"Az edényeket látva megdöbbentő, hogy valaki a spontaneitásból, az ösztöneiből milyen érdekes új világot tud teremteni." - méltatta a detroiti művészt Probstner János.
 
 
Glick nem készít két egyforma tárgyat. Nem átgondolt technikával dolgozik, egyszerre csinálja meg edényei alakait, színezi belső felületeit. Egy tányér 10-15 perc alatt készül el. Egyetlen egy kitalált motívum nincs rajta, "firkálja az edényeket".
"Az ő munkásságának az az izgalma, hogy másolhatatlan. Minden egyes munkája a tudás, a tehetség és a véletlen műve" - tette hozzá Probstner János.
A  Kecskeméti Nemzetközi Kerámastúdió harminc éve működő intézmény, érdekessége, hogy nem fogad el semmilyen külföldről érkezett alkotást, mindent, ami a gyűjteményükbe kerül, a kolostorban kell megcsinálni a meglévő anyagokból.
John Glick kiállítása augusztus 27-ig tekinthető meg.