Jordán Tamás bevezetőjében bizonytalanságának adott hangot, hogy mi lenne a reakciója, ha Gerhes Gábor fotóival nem egy ünnepélyes kiállítás megnyitása alkalmával, hanem egy fotóalbumon, vagy egy képes folyóiraton keresztül találkozna először.
- Nem vagyok biztos abban, hogy szánok rá annyi időt, figyelmet, mint ebben a helyzetben. Pedig Gerhes Gábor fotói, ha hagyjuk magunkat, megállítanak és elgondolkodtatnak bennünket. Ha valamelyik darab érdektelennek is tűnik első ránézésre, nem szabad bedőlni ennek a reakciónak ? magyarázta a színházigazgató.
Gerhes Gábor: Oui Mama |
Az általános bevezető után a művész egy-két kiállított fotográfiájának értelmezése következett, ezzel magyarázta Jordán Tamás az egyes pillanatképekben rejlő szuggesztív erőt. A megnyitó végén az igazgató elmondta - nem tudja, mire gondolhatott Gerhes Gábor, amikor ezeket a fotókat készítette. Az sem lehetetlen, hogy csak arra kényszerít bennünket a művész, hogy lássuk is, ha valami a szemünk elé kerül. S ezzel eléri, hogy ne csak azt vizsgáljuk meg figyelmesen, ami előttünk van, hanem ezen keresztül egy kis önreflexióra is késztet minket.
A fotókból, videó installációkból, illetve szobrokból álló kiállítás ingyenesen tekinthető meg a fesztivál ideje alatt az Írókéz Galériában.