A karakteres egyedi pályák nem kötődnek mozgalmakhoz, csoportokhoz ezért ha elszigetelve is, de jelen vannak. Az "egyedi út" bejárása lehetővé teszi az alkotó számára, hogy állandó célokban és ne változó eszközökben gondolkodjon, így kerülve el az évtizedenként vagy még gyakrabban kötelező stílus és formai változásokat. Azonban nem egyszerű kitapogatni az egyedi pályákat, még ha azok a belső kényszerétől hajtva évről évre következetesen építkeznek. Annál is inkább, mert a belső kényszer nem követ semmiféle formai vagy stílusbeli kötöttséget és logikát. A személyes élmény mentes a közhelyszerű összefüggésektől. Ha egy művész személyiségében a külső determinánsnál erősebb a belső kohéziós erő, akkor képes elszakadni és feldolgozni a stílus, a divat, az ún. korszerűség külső, változó presszióját, sőt módja van a külső és belső késztetések konfrontációjából saját autentikus világot kikristályosítani. Gaál József a hazai képzőművészeti élet egyik legsokoldalúbb művésze. Pályafutását a 80-as évek közepén grafikai munkákkal kezdte, melyet a 90-es évek elejétől fokozatosan a ?nemesebb" ábrázolási technikák ? olaj, tempera, akvarell, pasztell ? váltottak fel. Számtalan egyéni kiállításának témái rendkívül változatosak, de általában az emberi lét legfontosabb kérdéseivel foglalkozik, mint szexualitás, elmúlástól való félelem, emberi kapcsolatok. Írói, kritikai tevékenységet is folytat, zenei és akusztikus kísérletekkel is foglalkozik és 1998. óta a Képzőművészeti Egyetem docense. A Godot Galériában a 2000-ben megrendezett Gnome című kiállítása folytatásaképpen legújabb festményeit mutatja be. Kiállítás-megnyitó: 2003. február 12-én 20 óra. Megnyitja Bárdosi József művészettörténész. A kiállítás megtekinthető: 2003. március 14-ig.