A Hátország építés alatt című kiállítás fotószériái a fényképezés olyan módszereit mutatják be, amelyek nem szokványosak e műfajban: ezek részben az utómunka újraértelmezésében, részben pedig teammunkában nevezhetők meg.
A háttérportrék olyan nagyításokat tartalmaznak, amelyek korábbi családi és utazási felvételek részleteinek kinagyítási eredményei. Az idő múltával újra elővett nem művészi szándékú fényképeken talált háttéralakok kifejezései és mozdulatai ihlették meg Csontó Lajost, aki ezeket a fragmentumokat a nagyítás "szétesése" ellenére nyomtatta ki nagy méretben - tájékoztat Muladi Brigitta művészettörténész. A hatás így kettős: egyfelől klasszikus kompozíciókat látunk kifejező portrékról, másfelől viszont a képek minősége miatt érezzük ezek eredetének bizonytalanságát. A talált képeket újra feldolgozó művészekkel - Tomas Ruff (munkáiból a Műrcsarnok állít ki december 12-től), Richard Prince - szemben Csontó eredetisége éppen abban áll, hogy ő saját archívumának kritikáját és újra vizsgálatát hozza létre képeivel.