A hercegnő bronzba önti vágyait, a férfi keresi társát a magányban

Képző

A mostani kiállításon archaikus témákat fejez ki, a modern és a régi stílus határán egyensúlyozva. Két jellegzetes témaköre, az Istenek Ereje és a Természet ereje mutatja vonzódását a transzcendens dolgokhoz, amely jelzi, hogy mindkettőnek különleges erőt tulajdonít. Ettől a szakrális világtól kapja a biztonságát, és mitológiai jártassága nyújtja számára a Hősöket, akikre mindig szükségünk van. Kiemelkedő szobra az Ázsia című kerámia, amely mind színharmóniájával, mind formázásával, azt az ázsiai mesevilágot tükrözi, amelyből a keleti kultúra gyökerezik. A születés, az élet keletkezése, mind a Buddha születése című szobrán, mind a születetési folyamat, Eva Gotthard által megfogalmazott értelmezésben misztikus metamorfózisként jelenik meg. Z. Szabó Zoltán szintén belülről építkező művész. Egyénisége introvertált, talán ezért keresik alakjai az emberek közötti kapcsolatokat. Olyan szituációkat fest meg, ahol az összetartozás vagy a széthúzás, a közöny, az egymást elkerülő pillantások dominálnak. Gyakran úgy érezzük, ezeknek az embereknek nincs is közük egymáshoz. Üres tér tátong közöttük, hiába ülnek, állnak egymás mellett, mintha a világ előtt összetartoznának, belülről nincs semmi, csak érzéketlen üresség. Ezek az érzelmek nyugalommal társulnak, ám ebben a csendben izzik a levegő, parázslanak a feszültségek. Kiérlelt színkultúráját a pasztellek dominanciája jellemzi, az ellentéteket, ezért képeit kevés komplementer színnel festi meg. A színek helyett inkább a tér fontos számára, ahol a találkozások történnek, a szoba, az utca, enteriőrök, mert ez a tér, amely kinyithatja ezeket a kapcsolatokat. Gyakoriak ezért a dekomponált festmények. Alakjai mindig mennek valahová, néznek valamerre, kiutat keresnek valahová. A harmónia és a disszonancia egyaránt érezhető, de ez egészséges része egyéni hatást keltő mechanizmusának. Z. Szabó Zoltán az a festő, aki nemcsak a festészetről tud sokat, hanem, emberekről is. Vajda Ildikó/ArtNet A kiállítás megtekinthető: 2005. április 22. - május 7. A kiállítás helyszíne: Impresszió Galéria, Budapest Pozsonyi út 12. Nyitva tartás: hétköznap 10-18 óra, szombaton 10-14 óra között.