Hommage a Várfokban
Fekete, szürke alapon jelennek meg a fényesen ragyogó idegen matériák, a narancsos színű vonalhálók, a sűrű, érthetetlen kódokkal borított felületben mint az idő, a történet része bukkan fel egy kiemelkedő sáv, egy archaikus szimbólum, egy ismétlődő pillanat elmosódó képe. Az enkausztika, a viaszfestés technikája tömör és fényes, több rétegben fényt sugárzó részleteket visz a síkra; az aranylemezek, a fóliák az ikonfestészet koncentráltságát idézik meg, nonfiguratív szentképek, misztikus pillanatokból származó, alig felfogható élmények vizualizációi.
Az életmű tíz éve lezárult, de még bőven van mit fölfedezni Mulasics festészetében. Szép gesztus, hogy a megújuló Várfok Galéria az újranyitáskor éppen őt helyezte középpontba. A háromszorosára növekedett, flexibilis falakkal és profi világítási rendszerrel, vetítővel, kamarateremmel és nagyméretű raktárral felszerelt kiállítóhely a bővítéssel belépett a nagy galériák sorába. Az átépítést az a megingathatatlan hit vezette, hogy Magyarországon a kortárs képzőművészet nem egy szűk réteg ügye, hanem egy módszeresen kinevelt, jól tájékozódó, széles közönségé.