"Egy szállodában az ember sosem tudja igazán otthon érezni magát. Mikor megérkezem egy üres hotelszobába, első lépésként mindig megpróbálom az otthoni káoszt reprodukálni: kínos aprólékossággal próbálom kusza és hangulatos rendetlenségbe rendezni a nálam lévő tárgyakat, kekszmorzsákat masszírozok a reménytelenül tiszta padlószőnyegbe, de minden igyekezetem dacára sem válik lakályossá ideiglenes otthonom." - vallja Dezső Tamás. Talán emiatt az idegenség-, elidegenítettség-érzés miatt vált a hotel a modern irodalom és szórakoztatóipar tipikus helyszínévé; a példákat a végtelenségig lehetne sorolni a Stephen Crane Blue Hotelétől D. M. Thomas Fehér Hotelén keresztül Elvis (és követői) Heart Break Hotel-éig. Dezső Tamás tehát egy mindenki számára ismert, és toposzként kezelt helyszínt választott most kiállított fotósorozatában. Témája éppen ezért nehéz kihívás elé állíthatta, hiszen az amúgy is uniformizált hotel-szobák tipikus és kényszerszerűen tipizálható miliőjében kellett megtalálnia az érdekfeszítő momentumokat: egy narancssárga villanykapcsolót az alpesi fotó-tapétán, a farkas-trófea tágra nyílt üveg-pupilláit, vagy a semmivel össze nem téveszthetően sejtelmes hotel folyosóvilágítást. Dezső Tamás nagy érdeme mégis az, hogy ebből a számtalan egyedi részletből mégiscsak egy egységes Hotel-kép rajzolódik ki, melyben békésen elférne egymás mellett akár még Chris Isaak és Norman Bates is. A kiállítás helyszíne: Magyar Fotográfusok Háza, Mai Manó Ház, Budapest, Nagymező u. 20. A kiállítás látható: 2006. augusztus 4. - szeptember 15. Nyitva tartás: minden nap: hétköznap 14-19 óra, hétvégén 11-19 óra
További cikkek ebben a rovatban