A tragédiák mindig érdekelték az embereket. Valahogy bennünk rejlik ez az igény a borzongásra. A médiák igyekeznek ezt a hajlamunkat maximálisan kielégíteni, a tévéképernyőn és az újságokban naponta borzolhatjuk idegeinket a világ szörnyűségeinek végeláthatatlan sorával, legyen az természeti katasztrófa vagy embernek nevezett egyedek által végrehajtott iszonyat. A két ifjú titán szoros kötődést érez New York városa iránt ("New York számunkra nem egy hely, hanem egy érzés"). Szinte második otthonuk a város, ezért a tragédia hallatán első reakciójuk az volt, hogy a helyszínen örökítsék meg az ottani emberek érzelmeit ("Az első szabad járattal odarepültünk, és fényképezőgéppel a vállunkon ...... megint!!!"). |
"Ez a kiállítás mind tematikájában, mind látványban eltér a megszokott fotókiállításoktól. A kizárólag fekete-fehér képekből álló sorozat érdekessége, hogy a legnagyobb kép mérete a 20 négyzetmétert is meghaladja." |
A terem egyik falát teljes egészében elfoglalja egy hatalmas fotó, mely a Szabadságszobrot és a város látképét ábrázolja. Ezt a képet vendégkönyvnek és "üzenőfalnak" szánták a kiállítás alkotói, ide véste fel elmés megjegyzéseit sok látogató. Elszomorítóan ízléstelenre sikeredett ez az ötlet, ami jobban illene egy vidámabb, lazább hangulatú kiállításhoz, mint egy ilyen tragikus eseményhez. Talán a hagyományos vendégkönyv, szolid, fekete borítóval, jobban passzolna ide. A falfirkák szégyenére válnak az egész kiállításnak, és szomorúan minősítik egyes látogatók szellemi színvonalát is. A tárlat november 24-ig látogatható. |