Ivica Capan nagy jelszavakra kérdez rá
Az absztrakció intenzív elemzését követően Capan most egyre inkáb a figurativitás felé fordul, bár festészetét ? elsősorban visszatérő formai elemeit tekintve ? az absztrakt megközelítésmód jellemzi most is. A művészettörténeti klasszikusok ? Caravaggio, Rembrandt vagy Picasso ? mellett a reklám és média világával is behatóan foglalkozik. A különböző ábrázolásmódokban, kontextusokban formai és tartalmi kérdések egyaránt vonzzák, s ezek alapján alakulnak ki sajátos, több síkból álló ábrázolási formái. Rembrandt sorozatában például a 17. századi művész önarcképeit ezzel a rá jellemző, nyersnek tűnő, rétegzéses technikával dolgozta fel.
A kiállítás címéül választott "Szabadság, Egyenlőség, Testvériség vagy a Halál" mottó újra és újra felbukkan Capan műveiben, s a nézőt radikális konfrontációra készteti a francia forradalom egykori jelszavának üzenetével. Ezek a szavak ugyanis magukban rejtik a reményt, a moralitást, az összetartást, de a ugyanakkor a radikalitást is. Létezik-e a jelenben is mindez? Milyen értékek alapján orientálódik egyáltalán a társadalom, s ki mutatja fel ezeket? Mikortól válik érvényessé a barikádra kivonulás magatartása?