(MTI) - A galéria szakterületének megfelelően a 220 tételben igen változatos darabokat kínáltak, mindenekelőtt megbízható forrásból, hagyatékból, ismert gyűjteményekből származó, eredeti és sokszorosított grafikákat. S ezek mellé művészkönyveket, mappákat, kiállítási katalógusokat és művészeket ábrázoló fotókat, valamint egy hagyatékból negyven kisplasztikát is beillesztettek.
Két szignált Bortnyik Sándor rézkarc végzett a legmagasabban. Az 1922-es Kútnál 150 ezer, és az egy évvel korábbi Kassák-portré 140 ezer forintot ért meg. Méltán, hiszen ezek igazi unikumok, az utóbbi évtizedekben nem is szerepelt korai Bortnyik-grafika árverésen. A festő 20-as évekbeli, aktivista korszakából alig van mű Magyarországon
Fekete Nagy Béla, aki a Szocialista Képzőművészek Csoportjához csatlakozva, majd az Európai Iskola tagjaként indult, a kultúrpolitikával ellentétbe kerülve hosszú időre felhagyott a festészettel. 1964-ben kezdett újra dolgozni, ekkor főleg viaszpasztell-képek kerültek ki a keze alól. Ezek közül való az aukción 140 ezer forintot megért, finom színátmenetekkel felvetett Tavaszi táj.
Kmetty János tus önarcképe 55 ezer forintról jutott 100 ezerig. Míg egy másik Kmetty-mű, a számozott, szignált Tabáni részlet rézkarc 32 ezer forintért kelt el.
Megadták a 110 ezer forintot a Tátrai vízesésért, a rozsnyói születésű Tichy Kálmán temperájáért. Jelentős licitemelkedéssel, 28 ezer forintról 80 ezerre ment fel Gyarmathy Tihamér tus vonal-kompozíciója, a Tánc. Istókovits Kálmán tus és akvarell technikájú Tengerparti faluja négyszerezte 7 ezer forintos kikiáltási árát, míg Zsögödi Nagy Imre szignált rézkarca 9 ezer forintról 55 ezerig bírta.
Bevásároltak a gyűjtők, de még egy galériatulajdonos is, az aukció végére hagyott negyven Endrő Margit kisplasztikából. A különböző technikájú, bájos figurák, vázák, dísztárgyak, a modern magyar kerámiaművészet egyik megújítójának realista szemléletű kis szobrai néhány ezer, és 20-30 ezer forint között találtak vevőjükre.