Katona Szabó Erzsébet kiállítása a Vigadóban

Képző

Gödöllő ugyanis a belga Turnhout testvérvárosa. Mint elmondta, azon az első látogatásán szeretett bele Magyarországba és a magyar művészetbe.
Azóta tíz alkalommal járt nálunk, és mindig ellátogatott a gödöllői alkotótelepre, amelyet a száz éve létezett gödöllői művésztelep folytatásának tart.
A művésznő műterme
Tavaly aztán Flandriában vendégkiállítást rendezett két magyar képzőművésznek: Katona Szabó Erzsébetnek és Orosz Istvánnak.
Talán a flandriai szőnyegszövés hatásának is tulajdonítható, hogy a művésznő legújabb alkotásai óriási méretű faliképek - bőrből.
A Vigadóban kiállított műalkotás
Ez a holt anyag élővé válik a keze alatt, és különleges jelentéstartalmat kap.
Erről beszélt Ekler Dezső is, aki egy másik művészeti ág, az építészet szemszögéből elemezte a fal jelentését. Ez a bőrfal, amely 14 méter széles és 3 és fél méter magas, kifejezetten ide készült a Vigadó falára.
A Vigadóban kiállított alkotás részletei
Szinte sorsszerű volt az, hogy a századelején Nagy Sándor hazatérve Gödöllőn települt le és az is, hogy Katona Szabó Erzsébet Kolozsvárról jövet, ahol a Képző- és Iparművészeti Főiskola gobelinszövő szakán végzett, szintén itt telepedett le.
A gödöllői művésztelep legjobb hagyományait folytatja korábbi textilművészeti munkáival, ruhaterveivel és újabban bőrkollázsaival, amelyeket Tatabányán is láthattunk a Kortárs Galéria jubileumi kiállításán.
A kiállítás meghívója A művésznő által készített ruha

A megnyitón csodaszép sanzonokat hallhattunk Szilágyi Enikő tolmácsolásában, stílusosan flamand nyelven.

Fotó: Peti Péter